Na prowadzenie bloga firmowego decyduje się coraz więcej właścicieli biznesu.
Blog pomaga zwiększyć świadomość o marce, pozyskać lepsze pozycje w wyszukiwarkach internetowych oraz nawiązać relacje z klientami.
Korzyści płynące z prowadzenia bloga pojawiają się wtedy, kiedy wiemy, jak to robić oraz, jak prowadzimy go systematycznie.
Jak prowadzić bloga firmowego?
1. Pisanie treści, dla klientów:
Po pierwsze pamiętaj, że Twoi klienci to również Twoi czytelnicy. Blog powinien dotyczyć Twojej firmy, branży, w której działasz, produktów, czy usług.
Wpisy, które będziesz publikować na swojej stronie mają być pomocne dla klientów, dlatego należy dobierać tematy tak, aby zainteresowały Twoich odbiorów.
Dobrze, by było, gdyby treści były odpowiedzią na pytania klientów. Teksty, mogą być również dostarczeniem nowych informacji, o Twojej branży, sprawi to, że odbiorca bardziej pozna czym się zajmujesz.
2. Skuteczny nagłówek:
Najskuteczniejsza promocja Twojego wpisu to dobry nagłówek, ponieważ to on sprawia, że łatwiej odbiorca odnajdzie Twój blog w wyszukiwarce. Jest to również pierwsza rzecz, na którą odbiorca zwróci uwagę.
Możesz wykorzystać w nagłówku Long tail keywords, czyli słowa kluczowe z długim ogonem. Przyciągnie to czytelnika i na wstępnie wskaże, o czym jest wpis.
3. Regularność wypisów na blogu to podstawa:
Jak prowadzić bloga, aby odniósł efekty? Przede wszystkim należy zadbać, o regularne publikacje treści. Nie należy publikować wpisów raz na jakiś czas, ponieważ takie działanie nie przyniesie efektów, jakie chcemy osiągnąć. Dobrym sposobem jest planowanie tekstów do przodu, w ten sposób będziesz wiedzieć, kiedy i co opublikować.
Systematyczność prócz zwiększenia zainteresowania Twoich klientów sprawi również, że zwiększy się Twoja pozycja w wyszukiwarce Google.
4. Wartościowy content:
Dostarczaj cennych informacji czytelnikom. Publikuj wpisy, w których zawarte są wzmianki, o tym, w czym Twoja firma jest najlepsza i w czym się wyróżnia.
Jeżeli jesteś właścicielem firmy, która specjalizuje się w wyrobie kosmetyków, warto pisać treści, dla kogo są te kosmetyki, do czego są przeznaczone oraz jakie mają zastosowania.
Dla klientów jest to bardzo ważne, a przede wszystkim przydatne, ponieważ z pewnością przydadzą mu się takie informację, przy wyborze produktu. Jeżeli nie masz czasu lub pomysłu, jak napisać treści skontaktuj się z firmą pozycjonerską, która pomoże Ci w prowadzeniu bloga oraz pozycjonowaniu.
5. Promocja bloga i monitorowanie postępów:
Efekty nie pojawiają się od razu, ale dzięki regularności i pozycjonowaniu przez firmę pozycjonerską, jesteś w stanie w ciągu 3 miesięcy uzyskać już dobre efekty.
Gdy regularnie dbamy, o bloga nie pozostaje nic innego niż monitorowanie efektów. Dzięki Google Analytics jesteśmy w stanie zweryfikować, ile ludzi nas odwiedza i skąd znajdują naszą stronę.
6. Odpowiedni język:
Najważniejsze to wyeliminowanie błędów językowych, ortograficznych oraz gramatycznych, jeżeli chcesz publikować treści na bloga firmowego. Błędy w pisowni mogą niestety zmniejszyć wiarygodność Twojej firmy, w związku z tym możesz mieć spadki w efektach.
Język musi być konkretny, ale i prosty. Zbyt duża ilość fachowego języka może odstraszyć potencjalnych klientów, ponieważ nie będą rozumieć, o czym jest treść.
Na przyspieszenie i zwiększenie efektów świetnie sprawdzi się optymalizacja oraz pisanie tekstów zgodnie z zasadami SEO.
7. Dodanie grafik na wpisy blogowe:
Prócz samych treści, powinno zadbać się również o wizualną stronę. Warto dodać zdjęcia, aby urozmaicić wpisy blogowe i zwrócić uwagę klienta. Część czytelników to wzrokowcy, więc Twoje blogi będą dla nich znacznie przyjemniejsze i ciekawsze, jak we wpisach będą umieszczone fotografie.
Grafiki powinny być odpowiednio dobrane do treści, która będzie publikowana oraz do Twojej firmy, dzięki temu zachowana będzie spójność.