Prowadzenie bloga przez firmę to idealny sposób na pozyskanie rynku online oraz na zdobycie większej świadomości na temat content marketingu.
Warto prowadzić bloga, gdyż dzięki niemu możesz skutecznie poprawić indeksowanie strony, a co najważniejsze zyskasz pozytywny odbiór jako specjalista w danej branży. Jeżeli wahasz się, czy Twoja firma powinna założyć bloga, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań.
Po co prowadzić bloga firmowego?
Blog firmowy to świetny sposób na zdobycie lepszych pozycji w wyszukiwarkach internetowych oraz pomaga nawiązać dobre relacje z odbiorcami. Pamiętaj jednak, że wymaga to systematyczności oraz czasu. Jeżeli chcesz uzyskać naprawdę dobre efekty to warto uzbroić się w cierpliwość.
Za pomocą bloga możesz opowiedzieć, o tym, jak Twoja firma powstawała i jak funkcjonuje. Dzięki temu klienci będą mogli bliżej poznać Twoją markę i odnieść pozytywne wrażenie. Warto również dzielić się wiedzą z klientami poprzez dodawanie profesjonalnych materiałów na bloga, aby podnieść jakość usług. Klienci zazwyczaj pytają, o to samo, więc bardzo dobrym rozwiązaniem jest dodanie artykułów blogowych, w których zaspokoisz ciekawość i wątpliwości klientów.
Poprzez prowadzenie bloga dodatkowo zyskujesz korzyści, które z pewnością pozytywnie wpływają na Twoją stronę. Systematyczna praca nad blogiem firmowym oraz pozycjonowanie pomaga:
- pozyskać ruch organiczny
- wdrożyć linkowania wewnętrzne
- generować ruch z fraz tzw. długiego ogona
- zdobyć lepszą ocenę od Google dla stron, które są stale uaktualniane
Jakie materiały publikować na blogu firmowym?
Blog firmowy to bardzo dobry sposób na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce oraz pozyskanie stałych klientów na swoje usługi, oraz produkty. Na satysfakcjonujące efekty trzeba zapracować, a kluczem do uzyskania takich efektów są teksty blogowe.
W treściach przede wszystkim zadbaj, o to, aby przekazać ekspercką wiedzę.
Prócz długich treści, nie zapomnij, o krótszych, gdzie będziesz umieszczać ciekawostki, pojawiające się na rynku, nowe towary, czy usługi. Poprzez takie wpisy klienci będą cały czas na bieżąco.
Czy warto prowadzić bloga firmowego?
Jeżeli miałeś wątpliwości, czy blog firmowy to dobry pomysł to mamy nadzieję, że rozwialiśmy Twoje wątpliwości.
Blog firmowy to nic innego, jak zysk, jednakże należałoby, o niego regularnie dbać.
Systematycznie publikuj wpisy, aby zwiększać efekty.
Jeżeli nie jesteś pewny, czy samodzielnie dasz radę prowadzić bloga, skontaktuj się z nami!